... So pa se že gradili novi vtisi o pripravah na let, saj je bil za dva učenca to prvi polet z letalom. Zato je bil še posebej zaželen sedež ob oknu, skozi katerega smo lahko opazovali luči posameznih mest. Na letališču Palma de Mallorca nas je pričakalo oblačno in kar nekoliko hladno vreme. A to ni kazilo veselih fotografij, ki smo jih pošiljali domačim. Ko so prispeli še Portugalci, smo se skupaj odpeljali do gostiteljev v kraj Port d`Alcudia, kjer so naše učence sprejeli španski učenci in njihove družine.
Drugi dan smo se ob 8.00 uri, kot vsi ostali učenci, zbrali na gostujoči šoli. Uvodno srečanje je bilo namenjeno predstavitvi udeležencev tokratne izmenjave. Udeležili smo se ga predstavniki Slovenije in Portugalske ter gostitelji. V živo se izmenjave niso udeležili predstavniki hrvaške šole. Sledilo je spoznavanju gostujoče šole, njihovih pogojev dela ter kulinarike. Nato pa smo odšli na ogled središča mesta Alcudia, ter na sprejem k predstavnikom mestnih oblasti. Po kosilu je sledil še ogled naravnega rezervata Albufera, kjer smo opazovali zanimivo rastlinstvo in živalstvo, značilno za to območje.
Tretji dan so nas gostitelji z avtobusom odpeljali na gorato območje otoka. Raziskovali smo bogato rastlinsko in kulturno dediščino hribovja Sierra de Tramuntana, ki je uvrščeno tudi na Unescov seznam svetovne dediščine. Gozdarji so nam predstavili, kako skrbijo za posamezne rastlinske vrste na otoku. Pomembno je zbiranje semen za semensko banko, sajenje in vzgajanje mladih rastlin, ki jih sadijo v primeru uničujočih požarov. Po ogledu naravnih znamenitosti smo obiskali samostan Lluc, znamenito romarsko središče in center znane španske glasbene šole. Kljub nekoliko oblačnemu vremenu in nizkim temperaturam, smo se polni novih znanj in prijetnih vtisov vračali v mesto Alcudia.
Četrti dan je bil namenjen spoznavanju glavnega mesta Balearskih otokov - Palma de Mallorca. Po uri vožnje z avtobusom, med katero smo lahko opazovali majorško notranjost otoka, smo prispeli v mesto. Pričakali so nas tudi prvi sončni žarki. Že ob prihodu v mestu smo lahko videli, da je Majorka otok turizma. V to so nas prepričala številna letala v zraku ter križarka, čolni, jadrnice in jahte v pristanišču. Na ulicah smo lahko, kljub temu da ni bil čas turistične sezone, opazovali pestro paleto rasne in jezikovne sestave prebivalstva. Na voden ogled mesta sta nas popeljala gostujoča učitelja Alonso in Rosario. Mesto nas je navdušilo z glavno katedralo in še nekaterimi drugimi bogatimi dosežki majorške arhitekture, v kateri se odraža bogata zgodovina otoka, ki sta jo zaznamovali tako arabska kot španska kultura. Prosti čas smo izkoristili za nakupovanje spominkov v številnih zanimivih trgovinah. V popoldanskih urah pa smo si ogledali še Baluard, muzej moderne umetnosti. Že pred muzejem smo videli kako poteka snemanje filma, nato pa smo si ogledali še dve razstavi. Prva je bila namenjena dogodkom 11. 9. 2001, druga pa je s podobami sužnjev in ameriških staroselcev na pisanih “havajskih srajcah” opozarjala, da ni vse lepo kar se sveti. Z obzidja muzeja se nam je ponujal lep razgled nad mestom, na bližnje pristanišče in sončni zahod, ki je bil prav čaroben. S tem pa se je tudi naš obisk glavnega mesta zaključil in sledila je vrnitev v naše majorške domove.
V petek, na zadnji dan obiska šole, smo bili prisotni pri pouku. Bili smo pri uri tehnike, angleščine, kemije, španščine, latinščine in zgodovine. Opazovali smo učence pri pouku in učitelje pri delu. Videli smo, da imajo učenci tablice in chromebooke, elektronske učbenike in veliko uporabljajo sodobne aplikacije. Učitelji pa v delo vključujejo tudi veliko skupinskega in projektnega dela, ki je problemsko in aktualno naravnano.
Po odmoru so imeli učenci delavnice. V narodnostno mešanih skupinah so obravnavali problematiko varovanja okolja in ravnanja z odpadki. Kljub temu da prihajajo iz različnih držav so izpostavili probleme, ki so vsem skupni in nam predstavljajo izziv za prihodnost.
Sledila je delavnica na sončni alcudijski peščeni plaži. Po predstavitvi dejavnosti, ki pripomorejo k varovanju turistično zelo obremenjenega okolja, smo morali tudi sami zavihati rokave. Opremljeni z rokavicami smo se podali v boj z invazivnimi pleveli, ki se razraščajo po obalnem pesku. Delo smo opravljali v skupinah. Kozjani smo bili zelo uspešni, saj smo napolnili tri polne vreče. Zeli bodo predelane v kompost, ki bo kasneje uporaben na njivskih površinah. Sledilo je skupno fotografiranje, za opravljeno delo pa smo dobili priložnostne ekološko prijazne izdelke mestne skupnosti Alcudia. Sončno vreme, peščena plaža in morje so pripravili čudovito kuliso za snemanje čestitke, ki smo jo ob posebni priložnosti poslali v domovino. Trenutki ujeti v fotografije pa bodo pričali o naši prisotnosti na tej čudovitem koščku sveta. Sledila je vrnitev v šolo, kjer nam je ravnateljica šole podelila certifikate za sodelovanje v projektu, nato pa še zadnje skupno kosilo. Ob kulinaričnih dobrotah smo se zahvalili gostiteljem za njihovo delo ter zaključili naše uradno druženje. Učenci so še zadnji večer pred vrnitvijo preživeli z gostitelji in njihovimi družinami.
Sobota, 20. 11. 2021, je bil dan naše vrnitve v domovino. A ne le to. Zjutraj so se učenci poslovili od svojih gostiteljev. V le tednu dni so uspeli stkati prijateljstva in neverjetne spomine na skupne trenutke. Ganljivo slovo smo sklenili z obljubo, da se na Majorko gotovo še vrnemo. Nato smo posneli še nekaj čudovitih fotografij, učenci pa so zbrali pogum in se okopali v morju. A čas odhoda se je bližal, čakala nas je vrnitev v domovino. Najprej pot do letališča, miren let in pristanek na Dunaju. Nato pa še vožnja domov, kamor smo srečno prišli v večernih urah. Pričakali so nas starši, ki so bili veseli naše vrnitve.
Izziv generacije Z na Majorki je opravljen. Za nami je uspešno izpeljana mobilnost, a predvsem so pomembni vtisi in izkušnje, ki bodo učencem in spremljevalcem ostali v trajnem spominu. Za nami je spoznavanje novih krajev, njihovih kultur, tradicije, kulinarike. Veliko smo se naučili o pomenu varovanja okolja in ravnanja z odpadki. Mobilnost nam je omogočila medsebojno druženje tako učencev in učiteljev in izmenjavo izkušenj na različnih področjih ter utrdila temelje nadaljnjega sodelovanja. (Marija Žibret)
Te zanima o naših Erasmus+ projektih še več? Klikni SEM in skoči na projektno spletno stran.